مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 20:422022-02-13سياسي

چرا کنگره آمریکا درباره برجام رجزخوانی می کند؟


از نگاه قانونگذاران آمریکایی نفس وجود مخالفت با برجام علاوه بر آنکه از طریق حفظ سایه ابهام بر سر این توافق فرصت های انتفاع اقتصادی ایران را محدود می کند می تواند به عنوان ابزار چانه زنی مناسبی در اختیار مذاکره کنندگان آمریکایی در وین مورد استفاده قرار .

- سرویس بین الملل خبرگزاری فارس- مقام های آمریکا در چند ماه گذشته بارها تلاش کرده اند سرعت مذاکرات وین را به انجام اقداماتی از سوی ایران منوط کنند حال آنکه شواهد روزافزون حاکی از آن است که کشمکش های داخلی در آمریکا دست کم یکی از عوامل وقت کشی تیم مذاکره کننده آمریکایی در هتل کوبورگ بوده است.

قانونگذاران آمریکایی که عمدتاً از حزب جمهوری خواه هستند در چند ماه گذشته به طرق مختلف- اعم از نامه نگاری با نمایندگان قوه مجریه، معرفی طرح هایی برای ملزم کردن دولت آمریکا به نظرخواهی از کنگره و برگزاری جلسات و نشست های مختلف- تلاش کرده اند مخالفت های سیاسی خود با برجام را به شکل علنی ابراز کنند.

  البته، به استناد آنچه از تجربه 6 ساله اجرای برجام توسط آمریکا می توان دریافت، این نوع مخالف خوانی ها را نمی توان تماماً انعکاسی از نگرانی های واقعی این گروه از سیاستمداران درباره برجام دانست، بلکه، آنها گاه بخشی از راهبردی گسترده تر هستند که هیئت حاکمه آمریکا به عنوان یک کل علیه ایران دن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کنگره آمریکا درباره برجام رجزخوانی می کند؟

چرا کنگره آمریکا درباره برجام رجزخوانی می کند؟