مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 17:122022-02-13اقتصادي

اجرای پروژه 300 هکتاری بیابان زدایی، مدیریت هرزآب و کنترل روان آب در نیشابور


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور گفت: پروژه 300 هکتاری بیابان زدایی، مدیریت هرزآب و کنترل روان آب ها از کانون های فرسایش بادی شهرستان نیشابور در حال اجراست.

- حسین سهرابی افزود: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های بیابان زدایی در کانون های فرسایش بادی و مناطق تحت تاثیر آن پروژه مدیریت روان آب در سطح 300 هکتار از اراضی بیابانی منطقه اکبرآباد بخش مرکزی شهرستان نیشابور در حال اجراست.

وی ادامه داد: اعتبار این پروژه بالغ بر 4500 میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی تامین شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سهرابی عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه که به صورت هلالی های آبگیر احداث می شود، کنترل هرزآب های سطحی حاصل از بارندگی و کمک به بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه از طریق بذرپاشی بذور گیاهان بیابانی است.

وی اظهار کرد: حدود 40 درصد از وسعت شهرستان نیشابور که بالغ بر 220 هزار هکتار است، پهنه های بیابانی است که مدیریت و کنترل آن از مهمترین دغدغه های اداره منابع طبیعی شهرستان بوده و در این راستا علاوه بر اجرای پروژه های مصوب و حفاظت و حراست این مناطق به ویژه جنگل های دست کاشت توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان، نیازمند مشارکت جدی بهره برداران، دامداران و ساکنان مجاور مناطق بیابانی در این امر مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پروژه 300 هکتاری بیابان زدایی، مدیریت هرزآب و کنترل روان آب در نیشابور

اجرای پروژه 300 هکتاری بیابان زدایی، مدیریت هرزآب و کنترل روان آب در نیشابور