مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 13:472022-02-13پزشكي

پروتیین گیاهی که ردیاب دود است!


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، نوعی پروتیین گیرنده را معرفی کرده اند که دود را ردیابی می کند و می تواند نقش حسگر هورمون رشد را نیز داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا، دیویس (UC Davis)، آتش سوزی های جنگلی، ویرانگر هستند اما می توانند با پاکسازی پوشش گیاهی موجود و فراهم کردن امکان رشد گیاهان جدید، زندگی جدیدی را به ارمغان بیاورند.

بسیاری از گیاهانی که در مناطق مستعد آتش قرار گرفته اند، در واقع برای جوانه زدن بذرها، به قرار گرفتن در معرض آتش نیاز دارند.

دانشمندان در دهه گذشته، یک پروتیین گیرنده را کشف کردند که می تواند مولکول هایی موسوم به کارریکین ها (karrikins) را در دود مواد گیاهی سوخته تشخیص دهد.

این پروتیین ردیاب دود که KAI2 نام دارد، سیگنال های مولکولی را آغاز می کند که جوانه زنی بذرها را سرعت می بخشند.

نکته عجیب این است که پروتیین های KAI2، در انواع مختلفی از گونه های گیاهی که در مناطق مستعد آتش سوزی وجود ندارند نیز ظاهر می شوند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، دیویس به سرپرستی پروفسور نیتزن شابک (Nitzan Shabek)، استاد بخش زیست شناسی گیاهی و آنجلیکا گوئرسیو (Angelica Guercio)، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، گیرنده های مورد نظر را در گیاه نخود فرنگی بررسی کرده اند و نشان داده اند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروتیین گیاهی که ردیاب دود است!

پروتیین گیاهی که ردیاب دود است!