مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 13:322022-02-13اقتصادي

کم کاری برخی بانک ها در اتصال خودپرداز به سامانه صیاد علی رغم اتمام مهلت قانونی


به اعتقاد کارشناسان کم کاری برخی بانک ها در اتصال خودپردازهایشان به سامانه صیاد می تواند موجب افزایش شکایات تحت عنوان چک ثبت نشده در قوه قضاییه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، با تصویب قانون جدید چک در سال 1397، بانک ها دو سال زمان داشتند تا تمامی زیرساخت های لازم جهت اجرای قانون جدید چک را مهیا کنند و از ابتدای سال 1400 نیز قانون جدید چک به صورت رسمی در کشور اجرایی شد.

این در حالی است که تا قبل از سال 1400، برخی تکالیف قانون جدید چک از جمله ثبت غیر قابل پرداخت بودن چک در سامانه یکپارچه بانک مرکزی، جلوگیری از صدور دسته چک برای افراد معسر و دارای چک رفع سوءاثرنشده، دریافت کد رهگیری و درج آن در گواهینامه توسط بانک ها و پرداخت مبلغ موجود در حساب و صدور گواهینامه عدم پرداخت برای کسری مبلغ اجرایی شد.

همچنین تا قبل از سال 1400، برخی از تکالیف قانون جدید چک به صورت ناقص اجرایی شد؛ از جمله این تکالیف می توان به اعمال محدودیت ها و محرومیت ها برای صادرکنندگان چک های برگشتی رفع سو اثر نشده اشاره کرد.

تسهیل ثبت چک با اتصال خودپرداز به سامانه صیاد یکی دیگر از وظایف شبکه بانکی، تسهیل دسترسی به سامانه صیاد بانک مرکزی است، به گونه ای که همه افراد امکان ثبت و تایید چک در سامانه صیاد بانک مرکزی را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم کاری برخی بانک ها در اتصال خودپرداز به سامانه صیاد علی رغم اتمام مهلت قانونی

کم کاری برخی بانک ها در اتصال خودپرداز به سامانه صیاد علی رغم اتمام مهلت قانونی