مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 12:072022-02-13پزشكي

مواجهه استان فارس با کم خونی!


سرپرست اداره کل انتقال خون فارس با اعلام کمبود ذخایر گروه های خونی به ویژه A و O در استان، از مردم خواست برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

- دکتر مجید اکبرزاده در گفت وگو با ایسنا با اعلام کمبود ذخایر خونی در استان فارس، بیان کرد: در پیک ششم شیوع بیماری کرونا، مجددا با کمبود ذخایر گروه های خونی مواجه شده ایم.

او افزود: اگرچه این روند مدیریت شده با اعلام فراخوان و توزیع فراورده های خونی مدیریت شده اما همچنان ضرورت دارد که مردم با مراجعه به پایگاههای انتقال خون، به بیماران نیازمند خون کمک کنند.

او با بیان اینکه بیماران تالاسمی و بیمارستان ها نیازمند خون روزانه هستند، افزود: به ازای هر یک مراجعه، جان سه بیمار نجات داده می شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون فارس خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، شاهد کاهش 20 تا 30 درصدی اهدای خون در دنیا هستیم، اما این میزان در ایران 8 تا 9 درصد بوده که نشان از توجه و اهمیت مردم به اهدای خون دارد.

اکبرزاده ضمن دعوت مجدد از مردم، اطمینان داد که در پایگاههای انتقال خون پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود.

او همچنین ساعت کاری پایگاه های انتقال خون در شهرستان ها و پایگاه انتقال خون نمازی شیراز را روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 8 شب و روزهای پنج شنب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه استان فارس با کم خونی!

مواجهه استان فارس با کم خونی!