مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 11:022022-02-13سياسي

تمدن 7 هزار ساله دامغان قطب گردشگر پذیر استان سمنان است


نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمدن هفت هزار ساله میراث فرهنگی این شهرستان سند افتخار گردشگری کشور و قطب گردشگر پذیری استان سمنان است.

- به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، علی اکبر علیزاده برمی در بازدید از آثار تاریخی دامغان بیان کرد: تمدن هفت هزارساله میراث فرهنگی دامغان نه تنها سند افتخار گردشگری استان که مایه افتخار میراث فرهنگی و صنعت گردشگری کشور است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به میراث فرهنگی کم نظیر دامغان افزود: لازم است مسئولان نهایت تلاش خود را به میدان آورند و این تمدن کم نظیر را به بهترین شکل در معرض دید گردشگران داخلی و بین المللی قرار دهند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان نیز در این بازدید با اشاره به اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری متعدد و بی شمار دامغان، گفت: در این شهر علاوه بر تمدن هفت هزار ساله حصار و محوطه تاریخی قومس، آثار برجسته تاریخی مربوط به دوره اسلامی مانند مسجد تاریخانه، محوطه تاریخی و طبیعی چشمه علی، باروی قدیمی شهر، کاروانسراها، قلاع، حمام ها، و خانه های قدیمی، وجود دارد که در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدن 7 هزار ساله دامغان قطب گردشگر پذیر استان سمنان است

تمدن 7 هزار ساله دامغان قطب گردشگر پذیر استان سمنان است