مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 10:422022-02-13اقتصادي

80 درصد پروژه پایاب سد خداآفرین تکمیل شده است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 80 درصد پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین با سرمایه گذاری 8 هزار میلیارد تومانی آماده بهره برداری شده است.

- خلیل نیکشاد در مراسم افتتاح پروژه های جهاد کشاورزی پارس آباد اظهار کرد: با موافقت مقام معظم رهبری و از مرداد سال 93 برای این طرح عظیم آبی، خاکی بیش از 8 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و تا 2 سال آینده به شکل کامل به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح عظیم انتظار می رود میزان تولید محصولات کشاورزی تا یک میلیون تن در شمال استان افزایش یافته و 42 هزار هکتار به اراضی آبی حاصلخیز شمال استان افزوده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این پروژه در 4 ناحیه عمرانی در حال اجراست که در 2 ناحیه کشت و زرع انجام می شود و 2 ناحیه دیگر نیز شاهد کشت محصولات متنوع آبی خواهیم بود.

نیکشاد پارس آباد را قلب تپنده کشاورزی کشور و منطقه برشمرد و افزود: در این شهرستان بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی تولید می شود که عمده آنها در داخل و بخشی نیز به خارج صادر می شود.

وی تولید صد درصد بذر سرگوم و 90 درصد بذر ذرت 704 را در این شهرستان یادآور شد و خاطر نشان کرد: تولید بذر کلزا و گلرنگ در این شهرستان از دیگر افتخاراتی است که به همت کشاورزان به نتیجه رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد پروژه پایاب سد خداآفرین تکمیل شده است

80 درصد پروژه پایاب سد خداآفرین تکمیل شده است