مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 08:122022-02-13سياسي

ظرفیت مناسب چابهار برای پرتاب ماهواره های تحقیقاتی


مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار این ظرفیت را دارد که برای پرتاب ماهواره های تحقیقاتی و سنجشی و تحقیقاتی مهیا شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا از چابهار، نصرالله ابراهیمی شامگاه شنبه در دیدار با رییس سازمان فضایی ایران در منطقه آزاد چابهار افزود: پیشرفت در بحث تکنولوژی های جدید و ایجاد رقابت مثبت در برنامه های کلان کشور مد نظر ما است و در این خصوص آماده همکاری با سازمان فضایی ایران هستیم.

ابراهیمی اظهار کرد: ایجاد پایگاه تحقیقاتی پرتاب ماهواره برای جهت گیری فعالیت ها به سمت دانش پایه موجب اعتباربخشی و اقتدار علمی در همه زمینه ها خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت موقعیت راهبردی چابهار و اینکه به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران معروف است گفت: برای ایجاد سایت پرتاب ماهواره سنجشی و تحقیقاتی در چابهار آماده هستیم.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه بیان کرد: ایجاد این سایت موجب تقویت روابط بین ایران و کشورهای هدف از جمله چین و هند در زمینه بهره مندی از علوم فضایی می شود و بر این باوریم که منطقه آزاد چابهار علاوه بر اینکه در آینده ای نه چندان دور به قطب فولاد و پتروشیمی کشور تبدیل می شود .

وی با تاکید بر اینکه چابهار باید به قطب دانش و تکنولوژی ایران اسلامی در کنار سایر مزیت های رقابتی اقتصادی تبدیل شود ادامه داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت مناسب چابهار برای پرتاب ماهواره های تحقیقاتی

ظرفیت مناسب چابهار برای پرتاب ماهواره های تحقیقاتی