مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 16:522022-02-12سياسي

مشکل بیکاری لرستان با آبی شدن 300 هزار هکتار از اراضی دیم برطرف می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، یحیی ابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به نقش کشاورزی در توسعه پایدار در کشور اظهار کرد: بخش کشاورزی هم در حوزه تامین مواد غذایی هم ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد.

وی افزود: دو عامل در تمام دنیا باعث تولید ثروت می شود، نیروی آموزش دیده ماهر و منابع طبیعی خدادادی، در لرستان این دو عامل وجود دارد اما چرا وضعیت استان اینگونه است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید از لرستان به عنوان استان فلاکت زده نامبرده شود، چرا باید شاهد زنان کار در دلفان باشیم و یا جوانان ما به استان های دیگر مهاجرت کنند.

ابراهیمی افزود: یکی از علت های اساسی که باعث پس رفت استان های زاگرس نشین به ویژه لرستان شده توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح ملی و وزارتخانه بوده است.

وی ادامه داد: از 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان تنها 200 هزار هکتار آبی است، این در حالی است که یازده درصد از روان آب های کشور متعلق به استان است و سهم ما از سد سازی نیم درصد است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که به ازای هر هکتار زمین آبی یک تا دو شغل ایجاد می شود چرا زمین های ما آبی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل بیکاری لرستان با آبی شدن 300 هزار هکتار از اراضی دیم برطرف می شود

مشکل بیکاری لرستان با آبی شدن 300 هزار هکتار از اراضی دیم برطرف می شود