مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 14:472022-02-12بين الملل

طرح آمریکا برای مقابله با چین در جزایر سلیمان


وزارت خارجه آمریکا در صدد است برای افزایش نفوذ در اقیانوس آرام و مقابله با چین، پس از 29 سال مجدداً سفارتخانه آمریکا را در جزایر سلیمان بازگشایی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، ایالات متحده در اقدامی جدید برای تقابل با چین و افزایش نفوذ در منطقه اقیانوس آرام قصد دارد پس از 29 سال سفارت خود را در جزایر سلیمان مجمع الجزایری واقع در غرب اقیانوس آرام جنوبی، در بازگشایی کند.

در اطلاعیه وزارت خارجه ایالات متحده به کنگره که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته است، آمده است که واشنگتن برای جلوگیری از افزایش قدرت و نفوذ چین، قصد دارد در منطقه اقیانوس آرام نفوذ خود را گسترش دهد و در همین راستا در صدد بازگشایی سفارتخانه در جزایر سلیمان است.

این خبر در حالی منتشر شده است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز (شنبه) در جریان طور آسیایی خود که از استرالیا آغاز شده و در هاوایی به پایان می رسد، وارد فیجی شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که ساکنان جزایر سلیمان تاریخ خود را با آمریکایی ها در میدان های جنگ جهانی دوم گرامی می دارند، اما ایالات متحده در خطر از دست دادن روابط ترجیحی خود قرار دارد زیرا چین به شدت به دنبال تعامل با سیاستمداران نخبه و تاجران در جزایر سلیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح آمریکا برای مقابله با چین در جزایر سلیمان

طرح آمریکا برای مقابله با چین در جزایر سلیمان