مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 13:572022-02-12سياسي

تعهد بیش از 100 کشور به نجاتِ اقیانوس ها


ده ها کشور جهان متعهد شدند برای نجات اقیانوس های جهان از آسیب های ناشی از فعالیت های بشر اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان بیش از 100 کشور متعهد به انجام اقدامات شدند که هدف آن حفاظت از اقیانوس ها از آسیب های بشر از جمله تشدید مبارزه با صید غیرقانونی، کاهش آلودگی پلاستیکی و حفاظت بهتر از آب های بین المللی است.

امانوئل مکرون ، رییس جمهور فرانسه که کشورش میزبان نشست یک اقیانوس بود روز گذشته (جمعه) در سخنانی گفت: سال 2022 سال تعیین کننده ای است و ما باید به تعهدات روشن و محکمی دست پیدا کنیم.

جان کری ، نماینده ایالات متحده در امور تغییرات آب و هوایی نیز گفت: اقیانوس است که حیات روی زمین را ممکن می کند، بیش از نیمی از اکسیژنی را که ما تنفس می کنیم تولید می کند اما در معرض خطر است.

اقیانوس و آب و هوا به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند.

آنها یکی هستند.

27 کشور عضو اتحادیه اروپا و 16 کشور دیگر توافق کردند تا پایان سال برای متعادل ساختن بهره برداری پایدار از دریاهای آزاد- آبهایی که خارج از حوزه صلاحیت یک کشور قرار دارند- و حفظ تنوع زیستی آنها به یک توافق جهانی دست پیدا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روزنامه گاردین، اورسولا فون در لاین ، رییس کمیسیون اروپا همچنین در این نشست گفت: هرچند به امضای معاهده ای در این زمینه در سال 2022 بسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهد بیش از 100 کشور به نجاتِ اقیانوس ها

تعهد بیش از 100 کشور به نجاتِ اقیانوس ها