مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 13:522022-02-12پزشكي

سیر صعودی ابتلا به امیکرون در فارس/ خطر در کمین کودکان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، زمانی که کرونا آرام آرام راه رفتن را در پیش گرفته بود و تصور می کردیم کوله بارش را بسته است، شیوع سویه جدیدی از این بیماری همه را متعجب و دل نگران کرد.

کرونا حالا در استانه دو سالگی در ایران، با سویه جدید امیکرون خودنمایی می کند و سرعت انتقال در این سویه آنچنان بالاست که طی مدت زمانی کوتاه در حد سه چهار روز آمار مبتلایان را از سیصد تا چهارصد نفر به بیش از سه هزار نفر در استان فارس رساند.

ویروس سرکشی که هر بار در عنوانی جدید رخ می نماید و مانع از روال عادی زندگی شده است.

کرونا در سویه های مختلف با امارهای مختلف افراد زیادی را درگیر کرده و برخی را به کام مرگ کشانده است، اما سویه امیکرون که حدود دو هفته است سروکله اش پیدا شده، بیشتر متوجه کودکان اسا در حالی که در سویه های قبلی خیالمان از ابتلای کودکان کمی راحت تر بود، چنانچه به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حاضر تعداد 162 کودک در شیراز در اثر ابتلا به امیکرون در بیمارستان ها بستری هستند و 10 کودک تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته اند.

در این راستا عباس رضاییان زاده به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر 17 شهر استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارند و این ویروس به شدت در حال پیشروی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر صعودی ابتلا به امیکرون در فارس/ خطر در کمین کودکان

سیر صعودی ابتلا به امیکرون در فارس/ خطر در کمین کودکان