مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 13:322022-02-12اقتصادي

افت شاخص کسب و کار در پاییز امسال


اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین ارزیابی خود از محیط کسب و کار در پاییز امسال، اعلام کرده که شرایط این شاخص نسبت به فصل قبل افت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب وکار ایران در پاییز 1400، رقم شاخص ملی، 5,94 (نمره بدترین ارزیابی 10 است) محاسبه شده که تا حدودی از وضعیت این شاخص نسبت به ارزیابی فصل گذشته (تابستان 1400 با میانگین 5.

91) بدتر است.

در پاییز 1400، همانند فصل گذشته فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پایش، به ترتیب سه مؤلفه:غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب وکار و دشواری تأمین مالی از بانک ها را نامناسب ترین مؤلفه های محیط کسب وکار کشور نسبت به سایر مؤلفه ها ارزیابی کرده اند.

بر اساس یافته های این طرح در پاییز 1400، استان های کردستان، کرمان و گلستان به ترتیب دارای بدترین وضعیت محیط کسب وکار و استان های مرکزی، آذربایجان غربی و فارس به ترتیب دارای بهترین وضعیت محیط کسب وکار نسبت به سایر استان ها ارزیابی شده اند.

بر اساس یافته های طرح، میانگین ظرفیت تولیدی) واقعی (بنگاه های اقتصادی شرکت کننده در فصل پاییز معادل 41,33 درصد بوده که نسبت به همین میزان در تابستان گذشته (40.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت شاخص کسب و کار در پاییز امسال

افت شاخص کسب و کار در پاییز امسال