مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 12:422022-02-12اقتصادي

ثبت نام 150 هزار نفری فارغ التحصیلان در طرح کارورزی


بر اساس تازه ترین آمار اجرای طرح کارورزی در کشور، بیش از 150 هزار نفر از فارغ التحصیلان و کارجویان در طرح ثبت نام کرده و بیش از 10 هزار واحد مشمول معافیت بیمه ای شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده (71) قانون برنامه ششم توسعه و به عنوان یکی از برنامه های موثر وزارت کار ذیل برنامه سیاستهای فعال بازار کار در قالب تبصره (18) قوانین بودجه سنواتی تدوین شده و زمینه های لازم برای ارائه آموزشهای شغلی به فارغ التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیتهای بلااستفاده موجود در واحـدهای فعال اقتصادی در بخشهای خصوصی و تعاونی را فراهم کرده است.

از مهمترین اهداف طرح کارورزی می توان به افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به کارگاه و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما اشاره کرد.

نتایج آخرین گزارش عملکرد اجرای طرح کارورزی حاکی از آن است که تاکنون 150 هزار و 361 نفر از داوطلبان، ثبت نام و واجد شرایط شناخته شده اند که از این تعداد 59 هزار و 696 نفر منجر به عقد قرارداد شده است؛ همچنین 20 هزار و 926 واحد پذیرنده به عنوان بنگاه اقتصادی در این ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام 150 هزار نفری فارغ التحصیلان در طرح کارورزی

ثبت نام 150 هزار نفری فارغ التحصیلان در طرح کارورزی