مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 12:222022-02-12سياسي

پیگیری یک سوژه؛ کارگروه ویژه نجات بخشی دریاچه زریوار تشکیل شد


در راستای نجات بخشی ظرفیت بزرگ و ارزشمند زریوار کارگروه ویژه ای در استان تشکیل شده و تلاش بر این است تا مشکلاتو تهدیدات این دریاچه بصورت علمی و مطالعاتی شناسایی و برطرف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج،  زریوار را دریابید عنوان گزارشی بود که آذرماه امسال با هدف پیگیری اقدامات نجات بخشی نگین آبی غرب کشور در مریوان در خبرگزار فارس منتشر کردیم.

  دریاچه زریوار مریوان به عنوان یکی از بزرگترین چشمه های آب شیرین و نگین آبی غرب کشور است که متاسفانه به دلیل کم توجهی در معرض نابودی قرار گرفته که اگر در کوتاه مدت چاره ای برای آن اندیشیده نشود، به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار خواهد شد.

این دریاچه با ارتفاع یک هزار و 285 متری از سطح دریا، طول 6 کیلومتر و عرض متوسط سه کیلومتر با مساحتی حدود سه هزار و 292 هکتار است، اکوسیستم تالاب زریوار مریوان به عنوان یک واحد اکولوژیکی و یک اکوسیستم آبی در کردستان پدیده ای بسیار زیبا و نادر است که در یک دره طولی نسبتاً وسیع از دو طرف غرب و شرق با کوه های پوشیده از جنگل احاطه شده است.

زریوار دارای یک هزار و 200 هکتار نیزار، سه هزار و 400 هکتار پناهگاه حیات وحش و 2 هزار و 300 هکتار تالاب است و سال 79 به عنوان بیست و پنجمین تالاب کشور در کنوانسیون بین المللی رامسر ثبت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری یک سوژه؛ کارگروه ویژه نجات بخشی دریاچه زریوار تشکیل شد

پیگیری یک سوژه؛ کارگروه ویژه نجات بخشی دریاچه زریوار تشکیل شد