مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 12:122022-02-12اقتصادي

سرسبز شدن مناطق کویری به کمک کاشت نخیلات/ رونق اقتصادی در کنار احیاء محیط زیست


کاشت نخیلات، ضمن ایجاد رونق اقتصادی برای مناطق کویری، به احیاء محیط زیست و رونق گردشگری در این نواحی کمک های فراوانی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مناطقی از اراضی بیابانی که سطح آب زیرزمینی بالا بوده و نزدیک به سطح زمین است، می توان با اجرای طرح های الگوی کشاورزی و تولید محصولات زراعی و باغی پربازده، ضمن جلوگیری از پیشروی کویر، اشتغال پایدار و مناسبی برای کویرنشینان فراهم آورد.

  تثبیت شن های روان طرح کاشت نخیلات در مناطق حاشیه کویری با هدف تثبیت شن های روان، احیا محیط زیست و رونق گردشگری در مناطق کویری، افزایش تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطقی از شهر کاشان و در عرصه ای به وسعت 5 هکتار اجرا شده است.

  تولید خرما از سال چهارم در این طرح، از پاجوش های سه و چهارساله ارقام پربازده خرما نظیر کبکاب، زاهدی و مضافتی استفاده شده و انتظار می رود پس از استقرار کامل پاجوش ها در پایان سال دوم، تولید خرما از سال چهارم آغاز شود.

با انجام این طرح و توسعه آن به مناطق با ویژگی های اقلیمی مشابه، می توان امیدوار بود مناطق غیربازده کویری به محلی برای درآمد کویرنشینان تبدیل گشته و با تثبیت اراضی بیابانی و جلوگیری از پیشروی کویر، آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرسبز شدن مناطق کویری به کمک کاشت نخیلات/ رونق اقتصادی در کنار احیاء محیط زیست

سرسبز شدن مناطق کویری به کمک کاشت نخیلات/ رونق اقتصادی در کنار احیاء محیط زیست