مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 11:572022-02-12اقتصادي

3500 هکتار از مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی رفت


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح کشت گیاهان دارویی در سه هزار و 500 هکتار اراضی طبیعی و مراتع استان اجرا شده است.

- ، علی ترابی صبح شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در سه هزار و 500 هکتار اراضی طبیعی و مراتع استان اجرا شده است، ابراز کرد: این میزان گیاه با همراهی منابع طبیعی و توسط بهره برداران بومی در مراتع کشت شده است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی بذر مورد نیاز را در اختیار بهره برداران و مرتع داران قرار می دهد و آنها هستند که با روش های کپه کاری و بذر کاری آنها را کشت می کنند، افزود: در استان سمنان بیش 130 گونه گیاهی دارویی، صنعتی و خوراکی شناسایی شده و پوشش گیاهی و اقتصادی کردن مراتع در راستای بهبود معیشت جوامع محلی از اهداف اجرای این طرح است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه تاکنون بیش از 20 هزار هکتار از مراتع استان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است، تاکید کرد: این طرح در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره برداران و جوامع محلی اجرا می شود.

ترابی با بیان اینکه اراضی زیرکشت باریجه و آنغوزه محصول خود را هم برداشت کرده اند، تاکید کرد: با توجه به درآمدزایی خوب این محصولات علاوه بر ایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3500 هکتار از مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی رفت

3500 هکتار از مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی رفت