مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-12فرهنگي

صفهان در سوگ اخوت


محمدرحیم اخوت، داستان نویس معاصر اصفهان، بنابر گفته یکی از نزدیکانش بعد از تحمل مدتی فراموشی، در اثر کهولت سن و عواقب آن، درگذشت.

- حامد قصری که یکی از شاگردان محافل داستان خوانی اخوت بوده است، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: اولین داستان های اخوت در ایام نوجوانی اش در کانون فکری کودکان و نوجوانان، با تیراژ بالا به چاپ رسید.

بهترین اثر اخوت، نام ها و سایه ها ی او است که به گفته قصری، تمام جوایز داستان نویسی ایران از جمله جایزه گلشیری را برده بود.

بنابر گفته های شاگرد اخوت، او اوایل در داستان نویسی از هوشنگ گلشیری و بهرام صادقی تاثیر می پذیرفته، ولی بعدها و به مرور زمان قلم خودش را پیدا کرده و نویسنده مستقلی بوده است.

قصری اظهار کرد: فضای نوشته های این داستان نویس معاصر، اکثرا اصفهان است و نشانه شناسی اصفهان و نقل به تاریخ قاجار و معاصر در داستان هایش وجود دارد.

شاگرد اخوت ضمن بیان این مطلب که اخوت در زمینه تئاتر هم فعال بوده گفت: اخوت همیشه بدون هیچ حزب و گروهی، دغدغه ادبیات جدی و هنر داشت.

به نظر قصری نسلی در خانه محمدعلی اخوت پرورش یافته که امروز داستان نویس های مطرح ایران هستند و اخوت معلم خوبی برای سه نسل بوده که بصورت خواسته و ناخواسته، در تربیت هنرآموزان داستانی موفق عمل کرده.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفهان در سوگ اخوت

صفهان در سوگ اخوت