مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 08:272022-02-12ورزشي

35 سال از دقیقه 55 زمین فوتبال چوار گذشت


35سال پیش در چنین روزی زمین فوتبال چوار شاهد تلخ ترین حادثه در تاریخ ورزش جهان بود، جنایتی که هنوز جایش در تقویم ملی ما خالی است.

- ایسنا/ایلام 35سال پیش در چنین روزی زمین فوتبال چوار شاهد تلخ ترین حادثه در تاریخ ورزش جهان بود، جنایتی که هنوز جایش در تقویم ملی ما خالی است.

هواپیماهای رژیم بعثی عراق 23 بهمن ماه سال 65 در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن بخش چوار و ریختن بمب 15 نفر از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی را که در حال انجام مسابقه بودند به شهادت رساندند.

این حادثه که منجر به شهادت و زخمی شدن بهترین جوانان و نوجوانان فوتبالیست تیم منتخب استان ایلام شد به عنوان یکی از جنایت های تاریخی صدام و رژیم بعت در تاریخ ثبت شده است.

این واقعه درست زمانی رخ داد که تیم های نوجوانان استان ایلام در رقابت های قهرمانی کشوری هر سال با کسب یکی از مقام های نخست تا سوم جزء سه تیم برتر کشور بودند.

در این روز خونین یونس تلوکی، مجتبی ناصری، علی نجات کرمی، علی عباسی، محمد کمالوندی، جهانگیر کاوه، عبدالرزاق مهدیه، سیدمحمد زارعی، حسین هزاوه (بازیکنان فوتبال)، حمیدرضا رضایتی (داور مسابقه)، مراد آذرخش، خلیل مظفری، سجاد مظفری، محمدجواد مظفری، امجد حیدری (تماشاگران مسابقه) به شهادت رسیدند و علی قیطاس، ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 سال از دقیقه 55 زمین فوتبال چوار گذشت

35 سال از دقیقه 55 زمین فوتبال چوار گذشت