مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 08:072022-02-12اقتصادي

مخالفت با واکسن کرونا تضییع حقوق دیگران است


رییس انجمن روانشناسی اجتماعی ایران گفت : مخالفت با دریافت واکسن کرونا در حقیقت عمل براساس علایق و منافع شخصی، نادیده گرفتن منافع جمع و تضییع حقوق دیگران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مجید صفاری نیا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هر یک از پدیده های اجتماعی در طول تاریخ با دو گروه موافق و مخالف روبرو بوده و دریافت واکسن کووید19 هم به عنوان یکی از مولفه های اجتماعی در سراسر دنیا امروز با موافقان و مخالفان متعددی مواجه است.

به عنوان مثال، اکنون در برخی کشورها حدود 50 درصد از جمعیت، معتقد به تزریق واکسن کرونا نبوده و نبود نگرش مشخص در این زمینه، سبب می شود که برای تزریق و مشارکت در واکسیناسیون هم اقدام نشود.

تله اجتماعی و عمل براساس منافع شخصی وی با اشاره مفهوم تله اجتماعی ادامه داد: در علم روانشناسی اجتماعی، مفهومی با عنوان تله اجتماعی و تراژدی مشترک شناخته می شود که بر اساس آن، انسان بر پایه منافع شخصی عمل می کند و منافع جمعی را نادیده گرفته و در این راستا، دیگران را به تله می اندازد.

صفاری نیا توضیح داد: به عنوان مثال، اکنون اجتناب از تزریق واکسن کرونا در حقیقت عمل براساس منافع شخصی و تضییع حقوق دیگران است و بیماری ناشی از مقاومت در برابر واکسن می تواند شخص، خانواده، دوستان، همکاران و کل جامعه را به خطر بیندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت با واکسن کرونا تضییع حقوق دیگران است

مخالفت با واکسن کرونا تضییع حقوق دیگران است