مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1400 ساعت 17:022022-02-11سياسي

مروری بر کلکسیون تمبرهای پستی از پهلوی تا جمهوری اسلامی


تصاویر روی تمبرها، همواره دیدگاه های رسمی حکومت ها را در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیان می کنند و از این لحاظ طراحی تمبرها برای دولت ها، - ایسنا/قم تصاویر روی تمبرها، همواره دیدگاه های رسمی حکومت ها را در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیان می کنند و از این لحاظ طراحی تمبرها برای دولت ها، از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

در دوره قاجار، نقش شیر و خورشید یا تصویر شاه، تنها تصاویر موجود بر روی تمبرها بود و فقط این دو تصویر، نماد ایران به شمار می آمدند.

تمبر پستی به واسطه نقوش و طرح های روی خود حاوی پیامی تصویری است؛ زبان تصویر زبان مشترک بین تمام فرهنگ ها و ملل مختلف است بنابراین تمبر به عنوان کوچک ترین اوراق بهادار و سفیر فرهنگی به راحتی و بدون گذرنامه از مرزها می گذرد و به دلیل همین نقش ارتباطی مؤثر، همواره طراحی تمبرها برای دولت ها از حساسیت بسیاری برخوردار بوده است.

تمبرها بیانگر ایدئولوژی حکومت ها تصاویر روی تمبرها، همواره دیدگاه های رسمی حکومت ها را در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیان می کنند و از این لحاظ طراحی تمبرها برای دولت ها، از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

در دوره قاجار، نقش شیر و خورشید یا تصویر شاه، تنها تصاویر موجود بر روی تمبرها بود و فقط این دو تصویر، نماد ایران به شمار می آمدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر کلکسیون تمبرهای پستی از پهلوی تا جمهوری اسلامی

مروری بر کلکسیون تمبرهای پستی از پهلوی تا جمهوری اسلامی