مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1400 ساعت 13:072022-02-11اقتصادي

ظهور دوباره طالبان با صادرات ایران چه کرد؟


رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان می گوید برای آنکه صادرات به این همسایه شرقی ادامه داشته باشد، دولت باید به بخش خصوصی اطمینان بدهد که مشکلی در فرایند تجاری به وجود نخواهد آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین سلیمی درباره آخرین وضعیت صادرات ایران به افغانستان، اظهار کرد: در ماه های گذشته و با توجه تحولات سیاسی که در افغانستان روی داد، روند صادراتی ما نیز متوقف یا کند شد و عملا بسیاری از سرمایه گذاران برای ادامه فعالیت در این حوزه با تردیدهایی مواجه بودند اما این روند در ماه های گذشته تغییر کرده است.

وی با اشاره به سفر تعدادی از مقامات طالبان به ایران، تشریح کرد: با توجه به تحولات سیاسی، برای بسیاری از فعالان اقتصادی این اطمینان وجود نداشت که در صورت حضور در افغانستان باید با چه چیزی رو به رو شوند اما با توجه به وعده های طالبان برای بهبود اوضاع و به وجود آمدن شرایط لازم، صادرات از سر گرفته شده و مرزهای مشترک فعال هستند.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان، در ماه گذشته صادرات روندی شبیه به شرایط گذشته را پیدا کرده و می توان انتظار داشت که در سال آینده تعاملات تجاری با افغانستان به خود شکلی عادی بگیرد.

سلیمی با بیان اینکه امروز یکی از اصلی ترین مشکلات صادرکنندگان ایرانی در افغانستان بحث بازگشت ارز است، تاکید ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظهور دوباره طالبان با صادرات ایران چه کرد؟

ظهور دوباره طالبان با صادرات ایران چه کرد؟