مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1400 ساعت 09:572022-02-11سياسي

روزشمار انقلاب در همدان/ از همراهی اقلیت ها تا مشاهده آنلاین ورود امام


خبرگزاری فارس-همدان؛ علی پنبه ای: سال 1357 مبارزات مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) شکلی جدی تر و منسجم تری به خود گرفته بود و قیام ملی مردم ایران که برگرفته از ارزش های الهی و دینی بود، ابعاد گسترده تری یافت.

همه شهرها و مناطق در بطن مبارزه علیه طاغوت قرار گرفتند همدان نیز که مبارزات خود را از سال ها پیش و از همان روزهای آغازین نهضت در سال 1342 آغاز کرده بود، یکی از ستون های قابل اتکای انقلاب بود.

تشییع پیکر مطهر عالم گرانقدر حضرت آیت الله معصومی همدانی، نقطه عطف این اقدامات شد تا در نهایت تحولات عظیمی چون حماسه 30 مهر رخ داد و به تحولات بهمن 1357 رسید.

با خروج شاه از کشور در 26 دی ماه، شمیم پیروزی بیشتر به مشام رسید و همه منتظر بودند تا بالاخره رهبرشان قدم بر خاک ایران بگذارد.

همدان یکپارچه در انتظار امام خبر بازگشت امام خمینی(ره) از روز اول بهمن ماه در سراسر کشور پیچید و امام طی پیامی از بازگشت قریب الوقوع خود به ایران خبر دادند، مردم همدان با شنیدن این پیام برای ورود امام لحظه شماری می کردند و از هیچ تلاشی برای تسریع ورود ایشان کوتاهی نمی کرد.

تا پیش از این اتفاقات و رویدادهای متفاوتی در همدان رخ داده بود، در شهرستان نهاوند 97 روز زودتر مجسمه شاه را پایین کشیده بودند، تظاهرات در همدان بارها به خاک و خون کشیده شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزشمار انقلاب در همدان/ از همراهی اقلیت ها تا مشاهده آنلاین ورود امام

روزشمار انقلاب در همدان/ از همراهی اقلیت ها تا مشاهده آنلاین ورود امام