مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 18:272022-02-10فرهنگي

موزه عروسک ها در کانی کچکینه روانسر افتتاح شد


معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از افتتاح موزه عروسک ها به مناسبت دهه مبارک فجر در روستای کانی کچکینه شهرستان روانسر خبرداد.

- کیومرث اعظمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود فرهنگ و آداب و رسوم غنی در استان کرمانشاه، اظهارکرد: از زمان های دور تاکنون در مراسم و آیین هایی که درمناطق مختلف استان برگزار می شده، عروسک ها به عنوان نمادهای مختلف در این مراسم حضور داشته اند.

وی ادامه داد: از جمله این عروسک ها می توان به بوکه وارانه، شاه ماران و چله هاوین اشاره کرد که هرکدام در یک منطقه از استان به عنوان عروسک آیینی استفاده شده اند.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به تعدد این عروسک های آیینی، در ماه های گذشته یک زوج فعال گردشگری در روستای کانی کچکینه شهرستان روانسر دست به کار شدند تا موزه ای برای آنها راه اندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این زوج علاقمند که خود سازنده عروسک ها و دارای یک اقامتگاه بوم گردی هستند، با این تصمیم به دنبال آشنایی مردم با عروسک های باستانی و بومی منطقه خود بودند که روایت هایی از آنها بین مردم وجود دارد.

اعظمی با بیان اینکه طرح موزه عروسک ها با همکاری میراث فرهنگی و این زوج فعال گردشگری به اجرا درآمد، عنوان کرد: طراحی این موزه با هدف ایجاد فضایی مناسب برای محققان در حوزه طراحی و تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه عروسک ها در کانی کچکینه روانسر افتتاح شد

موزه عروسک ها در کانی کچکینه روانسر افتتاح شد