مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 18:072022-02-10پزشكي

واکسیناسیون بیش از 111 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل


مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ایام مبارک دهه فجر بیش از 111 قطعه طیور بومی در استان علیه بیماری نیوکاسل با واکسن مقاوم به حرارت به صورت رایگان واکسینه شدند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ایام مبارک دهه فجر بیش از 111 قطعه طیور بومی در استان علیه بیماری نیوکاسل با واکسن مقاوم به حرارت به صورت رایگان واکسینه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر محمد کریم پورمند افزود: بیماری نیوکاسل از بیماری های واگیر و خطرناک در طیور بومی است که در صورت بروز و انتشار گله های صنعتی را درگیر خواهد کرد و سبب ایجاد خسارت سنگین خواهد شد.

وی ادامه داد: این بیماری درمان دارویی ندارد و بهترین راه پیشگیری از آن واکسیناسیون به موقع طیور می باشد از این رو سازمان دامپزشکی در طول سال طی چندین فازطیور بومی و صنعتی را علیه این بیماری واکسینه می نماید.

دکتر پورمند اظهار کرد: از این رو در سیستان و بلوچستان به مناسبت ایام الله دهه فجر افزون بر 111 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون بیش از 111 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

واکسیناسیون بیش از 111 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل