مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 14:122022-02-10حوادث

چرخه بازتولید خشونت باید متوقف شود /واقعا باید به حال «مقتول» و «قاتل» گریست!


اجرای علنی مجازات بدنی، همراه با اعلام قبلی و دعوت ضمنی به حضور مردم برای تماشای آن، عادی سازی خشونتی است که مدتی بعد در رفتار تماشاچیان نسبت به جامعه و همنوعان نمود می یابد و به تبسم حاکی از ظفرمندی مرتکب می انجامد.

- هنوز بهت و حیرت ناشی از قتل بی رحمانه مأمور نیروی انتظامی در فارس، ما را رها نکرده بود که خبری دیگر از خوزستان رسید و بر اندوه همه ما افزود.

بی رحمی و قساوت این بار خود را در قتل نوجوان 17 ساله ای نشان داد که گفته می شود در 12 سالگی شریک زندگی خود را به اصطلاح انتخاب کرده، در 14 سالگی مادر و در 17 سالگی از هر دو پشیمان و با ترک آنها راهی کشوری دیگر شده.

قتل فجیعی که این بار رقم خورد، از سوی همسر مقتول و به نام غیرت و دفاع از ناموس صورت گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ دکتر علی خالقی حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه تهران معتقد است، دفاع از ناموسِ خود با ارتکاب جرم و حتی قتل متجاوز، با شرایطی معین در شرع و قانون مجاز شمرده شده و بر دفاع کننده مجازاتی نیست، اما بر اساس اطلاعاتی که تاکنون از گفته های والدین و آشنایان مقتول به دست آمده، می توان قاطعانه گفت که قتل اخیر از مصادیق دفاع مشروع نیست و شرع و قانون آن را تجویز نکرده، بلکه باورهای سنتی و طایفه ای در منطقه ای خاص که زدودن لکه خیانت را تنها با ریختن خون ممکن می داند، داعی مرتک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخه بازتولید خشونت باید متوقف شود /واقعا باید به حال «مقتول» و «قاتل» گریست!

چرخه بازتولید خشونت باید متوقف شود /واقعا باید به حال «مقتول» و «قاتل» گریست!