مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 12:472022-02-10فرهنگي

تاریخ شفاهی تئاتر دفاع مقدس ثبت شد/ رونمایی از «گزارش واقعه»


«گزارش واقعه» به عنوان روایت تصویری تاریخ شفاهی تئاتر دفاع مقدس از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران رونمایی شد.

- خبرگزاری مهر ، در چهل و سومین بهار انقلاب گزارش واقعه روایت تصویری تاریخ شفاهی تئاتر دفاع مقدس و کتاب بدرود سردار و 6 نمایشنامه همراه شامل آثار برگزیده نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی سردار دل ها از سوی سازمان فدهنگی هنری و با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر رونمایی شدند.

در این برنامه، سعید اسدی مدیر دفتر انتشارات و پژوهش اداره کل هنرهای نمایشی، با اشاره به اهمیت مستند گزارش واقعه گفت: رخداد تئاتر می تواند حاوی مفهوم و معنای عمیق گزارش کردن باشد، گزارش واقعه نیز می تواند گزارشی از واقعه با اهمیت دفاع مقدس به تاریخ باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: دفاع مقدس به هیچ وجه نمی تواند از زندگی ما خارج شود، واقعه پراهمیتی است و باید با آن مسوولانه برخورد کنیم.

اما موضعی که امروز در تئاتر دفاع مقدس ما در آن قرار گرفته ایم، یک افول و بن بست است و شاید در گزارش واقعه بتوان طنین این هشدار را شنید.

وی درباره اهمیت تلاش برای ثبت تاریخ شفاهی تئاتر دفاع مقدس در مستند گزارش واقعه افزود: معتقدم در فقر تاریخ نگاری در همه حوزه ها به سر می بریم و تاریخ نوین و تاریخ بعد از انقلاب ما نوشته نشده است، تاریخ تئاتر قبل از انقلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ شفاهی تئاتر دفاع مقدس ثبت شد/ رونمایی از «گزارش واقعه»

تاریخ شفاهی تئاتر دفاع مقدس ثبت شد/ رونمایی از «گزارش واقعه»