مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 10:422022-02-10سياسي

دستیابی محققان گیلانی به فوق پیشرفته ترین درمان سوختگی جهان


محققان مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نخستین بار در کشور موفق به ابداع و به کارگیری دو روش فوق پیشرفته میتوتراپی و SVF تراپی در جراحی سوختگی و ترمیم زخم شدند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری در راستای پیشتازی در علم و فناوری و همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، پژوهشگران و متخصصان مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برای نخستین بار در کشور موفق به ابداع و به کارگیری دو روش فوق پیشرفته میتوتراپی و SVF تراپی در جراحی سوختگی شدند.

 دکتر محمدرضا مبین، رییس قطب جامع سوختگی کشور در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت ضمن ابراز خرسندی از تحقق این دستاورد ارزشمند زیر نظر پژوهشگران و متخصصین این مرکز، اظهار کرد: روش میتوتراپی با استفاده از اندامک داخل سلولی به نام میتوکندری که نقش دستگاه تنفسی و موتور محرک انرژی سلولی را بر عهده دارد، جهت بهبود کیفیت درمان زخم بر روی بیماران دچار سوختگی در مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گفته رییس مرکز آموزشی درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت،  روش میتوکندری منجر به کاهش نیاز بیماران به پیوند پوست و عوارض ناشی از آن می­ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی محققان گیلانی به فوق پیشرفته ترین درمان سوختگی جهان

دستیابی محققان گیلانی به فوق پیشرفته ترین درمان سوختگی جهان