مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-10سياسي

خبر خوش برای مردم کهگیلویه! عاقبت مجوزهای سد آبریز گرفته شد


با پیگیری های حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ و سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تیم همراهمشان در یک جلسه طولانی و پرتنش مجوزهای لازم برای احداث سد آبریز کهگیلویه گرفته شد.

- رودخانه های جن (موگرمون)، چهارروستا و رودخانه کور و آبریز که از رشته کوه های زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می گیرند همگی پشت سد مارون سرازیر می شوند و سپس با اسم رودخانه مارون با عبور از بهبهان و آغاجری و سیراب کردن دشت های کشاورزی و باغات آنها با نام رود جراحی، وارد تالاب شادگان می شود و در فصل های پرآب مازاد آب های آن به خلیج فارس می ریزد.

رودخانه پرآب مارون با ظرفیت سالانه یک میلیارد متر مکعب آب از کنار دشت های پهناور شهرستان کهگیلویه می گذرد و استفاده چندانی از این ظرفیت بزرگ برای توسعه کشاورزی و آبادانی منطقه نمی شود.

یاد آور می شود که رودخانه های پشت سد مارون همگی از استان کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می گیرند و در فصول مختلف سال از حجم آب بالایی برخوردار هستند.

اجرای سد آبریز بر روی یکی از این رودخانه ها به نام رودخانه آبریز و انتقال آب آن باعث تبدیل زمین های دیم به آبی خواهد شد و تحول بزرگی را در این منطقه رقم خواهد زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش برای مردم کهگیلویه! عاقبت مجوزهای سد آبریز گرفته شد

خبر خوش برای مردم کهگیلویه! عاقبت مجوزهای سد آبریز گرفته شد