مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 08:222022-02-10پزشكي

متخصص اطفال: کودکان زیر 12 سال واکسن بزنند


مدیر گروه اطفال بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: امکان ابتلای کودکان به اُمیکرون بیشتر است و کودکان زیر 12 سال طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دکتر کوکب نمکین با اشاره به پیک ششم کرونا و بیان اینکه در اُمیکرون امکان ابتلای کودکان که علامت دار شوند، بیشتر است افزود: کودکان در هر سنی می توانند به این ویروس مبتلا شوند و نباید مورد بی توجهی قرار گیرند که در معرض خطر کمتری هستند.

وی گفت: نسبت به سایر سویه های ویروس کرونا شانس درگیری دستگاه تنفسی تحتانی در اُمیکرون کمتر است و بیشتر تظاهرات آن به شکل عفونت تنفسی فوقانی است، علائم آن نیز شامل تب، آبریزش بینی، سرفه که بعضا خشک است که اصطلاحا سرفه های خروسکی (کروپ) می گویند و گلو درد جزء علائمی است که در کودکان شایع است.

متخصص اطفال اظهار داشت: معمولا اُمیکرون سرایت بالایی دارد که می تواند همه اعضای یک خانواده را درگیر کند، شیوع اُمیکرون با آنفلوانزا فصلی همزمانی دارد که این بیماری با علائم تنفسی تب و سرفه ممکن است، آنفلوانزا باشد.

وی با بیان اینکه در اُمیکرون علائم گوارشی کمتر شایع است افزود: بعضی مواقع ممکن است این علائم به شکل استفراغ، اسهال و تب تظاهر پیدا کند و گاهی نیز تشنج رخ می دهد که در اُمیکرون شانس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص اطفال: کودکان زیر 12 سال واکسن بزنند

متخصص اطفال: کودکان زیر 12 سال واکسن بزنند