مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 08:072022-02-10اقتصادي

درج قیمت غیرواقعی اجحاف در حق مصرف کنندگان است


معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان با اشاره به الزام درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی از کالاها، گفت: - ، علی اصغر اصغری شامگاه چهارشنبه در جمع تولیدکنندگان استان، اظهار کرد: سه گروه کالایی برای درج قیمت تولید اعلام شده بود که انجام شد و برای گروه چهارم از تاریخ 23 بهمن ماه این عمل لازم الاجرا است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان افزود: درج قیمت جزو تکالیف قانونی بوده و این امر سبب شفاف سازی فروش کالا در شبکه های توزیع و اطمینان خاطر مصرف کننده می شود.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر مشاهده شد بر اساس مشکلات واحدهای تولیدی، قیمت ها بالاتر از قیمت تولید لحاظ شده و خریداران عمده هم بیان می کردند اگر کالا را با قیمت بالاتری درج کنید آن را از شما خریداریم تا بتوانند سود متناسب با هزینه های خود را برداشت کنند و گاهی آنقدر مطالبه های مازاد بود که قیمت افزایش چشمگیری می یافت.

اصغری ادامه داد: در این روند، واحد تولیدی قیمتی را درج می کرد که خود وی کالا را به آن قیمت نمی فروخت و با در نظر گرفتن سایر هزینه ها هم به این قیمت نمی رسید و این کار سبب بی اعتمادی به تولید داخلی و تولیدکنندگان می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درج قیمت غیرواقعی اجحاف در حق مصرف کنندگان است

درج قیمت غیرواقعی اجحاف در حق مصرف کنندگان است