مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 23:122022-02-09پزشكي

متخصص اطفال: کودکان زیر 12 سال واکسن بزنند


معمولا اُمیکرون سرایت بالایی دارد که می تواند همه اعضای یک خانواده را درگیر کند، شیوع اُمیکرون با آنفلوانزا فصلی همزمانی دارد که این بیماری با علائم تنفسی تب و سرفه ممکن است، - آنفلوانزا باشد.

مدیر گروه اطفال بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: امکان ابتلای کودکان به اُمیکرون بیشتر است و کودکان زیر 12 سال طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر کوکب نمکین با اشاره به پیک ششم کرونا و بیان اینکه در اُمیکرون امکان ابتلای کودکان که علامت دار شوند، بیشتر است افزود: کودکان در هر سنی می توانند به این ویروس مبتلا شوند و نباید مورد بی توجهی قرار گیرند که در معرض خطر کمتری هستند.

وی گفت: نسبت به سایر سویه های ویروس کرونا شانس درگیری دستگاه تنفسی تحتانی در اُمیکرون کمتر است و بیشتر تظاهرات آن به شکل عفونت تنفسی فوقانی است، علائم آن نیز شامل تب، آبریزش بینی، سرفه که بعضا خشک است که اصطلاحا سرفه های خروسکی (کروپ) می گویند و گلو درد جزء علائمی است که در کودکان شایع است.

متخصص اطفال اظهار داشت: معمولا اُمیکرون سرایت بالایی دارد که می تواند همه اعضای یک خانواده را درگیر کند، شیوع اُمیکرون با آنفلوانزا فصلی همزمانی دارد که این بیماری با علائم تنفسی تب و سرفه ممکن است، آنفلوانزا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص اطفال: کودکان زیر 12 سال واکسن بزنند

متخصص اطفال: کودکان زیر 12 سال واکسن بزنند