مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 22:372022-02-09سياسي

شاه کسی را اعدام نمی کرد؟


هر زمان که فردی درپی قتل و یا اقدامات تروریستی در ایران قصاص یا اعدام می شود ضدانقلاب تبلیغ می کند که اعدام پس از انقلاب اسلامی وارد قوانین کشور شده و پیش از انقلاب کسی را اعدام نمی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کافی است به صفحات حوادث روزنامه های دوره پهلوی به ویژه کیهان و اطلاعات نگاهی بیندازیم تا روشن شود که تعداد گلوله هایی که برای تیرباران متهمین سیاسی و مخالف پهلوی استفاده شده بیشتر از گلوله هایی بوده که در شهریور بیست و در مقابل متجاوزین به ایران مصرف شده بود! در ادامه به سه مورد از این اعدام ها اشاره می کنیم؛ تیرباران فداییان اسلام سیدمجتبی نواب صفوی و سه تن از یارانش سحرگاه 27 دی 1334 تیرباران شده و به شهادت رسیدند.

در حالی که شهید نواب صفوی در هنگام اعدام با صدای رسا و بلند الله اکبر سر داده بود، روزنامه های حکومتی تلاش داشتند تا نشان دهند که فداییان اسلام هنگام اعدام ترسیده بودند و این در حالی است که تصاویر منتشر شده از اعدام نشان می داد که روحیه ها مستحکم و فریاد ها به آسمان بلند بود.

مهر ایران در گزارش روز بعد اعدام فداییان اسلام مدعی می شود نواب صفوی در پای چوبه اعدام با صدای بلند از خدا طلب مغفرت کرد، روحیه خلیل طهماسبی هنگام اعدام از دیگران قوی تر بود و در وصیت نامه خود اسرار مهمی را فاش کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاه کسی را اعدام نمی کرد؟

شاه کسی را اعدام نمی کرد؟