مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 21:172022-02-09سياسي

نامه دلسوزان زاینده رود به استاندار اصفهان


بیش از 200 نفر از اساتید دانشگاه ها، فعالان محیط زیست و شخصیت های فرهنگی استان اصفهان در نامه ای به استاندار اصفهان خواستار حفظ پایداری جریان آب زاینده رود و تأمین هرچند اندک نیاز زیست محیطی این رودخانه شدند.

- امضاکنندگان این نامه که متن آن در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفته است، خواستار حفظ پایداری جریان زاینده رود و تأمین هرچند اندک نیاز زیست محیطی در بازه زمانی اتمام تحویل آب به کشاورزان شرق تا زمان رهاسازی مجدد در نیمه فروردین 1401، شدند.

در این نامه آمده است: زاینده رود، اصلی ترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که در تمام طول سال جریان داشته، هم اکنون به علت بارگذاری های بی رویه به ویژه در بالادست و کمبود شدید آب، به خشک رودی بدل شده است.

شهر تاریخی اصفهان که به برکت جریان دائمی زاینده رود شکل گرفته، بالیده و به پایتخت فرهنگی ایران ارتقاء یافته، در هیچ زمانی به اندازه دوره کنونی در معرض آسیب های زیست محیطی و گسترش بی قاعده و تغییر کاربری اراضی فراتر از توان اکولوژیک نبوده است.

متأسفانه طی سالیان اخیر، تبدیل زاینده رود و زیست بوم طبیعی آن به کانال موقت آبرسانی و قطع و وصل مکرر جریان و خشکاندن ادواری زاینده رود و نابودی میلیاردها زیستمند حریم و بستر رودخانه، به رویه ای عادی تبدیل شده است و از آثار منفی و خطرناک افت آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه دلسوزان زاینده رود به استاندار اصفهان

نامه دلسوزان زاینده رود به استاندار اصفهان