مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 21:022022-02-09سياسي

در دوره پهلوی فرار مغزها نداشتیم؟


جریان سلطنت طلب مدعی است رضاشاه می خواست وطن را به قدری آباد کند حتی خائنان راحت طلب سست عنصر و عیاش هم آن را ترک نگویند ولی پس از پیروزی انقلاب فرار مغزها رخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاخبار منتشر شده در جراید دوره پهلوی نیز نشان از خروج گسترده مغزها و متخصصین از کشور داشت، به عنوان نمونه روزنامه آیندگان در شماره 29 مرداد 1353 می نویسد: در میان کشورهایی که پزشکان آن ها به امریکا مهاجرت می کنند ایران از لحاظ تعداد در مرتبه پنجم قرار دارد و دانشگاه تهران از همین لحاظ بین تمام دانشگاه های غیرامریکایی که فارغ التحصیلان پزشکی آن ها به امریکا مهاجرت می کنند در ردیف سوم است.

در مجموع هر سال 300 پزشک فارغ التحصیل ایران به امریکا می روند که خود نیمی از تمام فارغ التحصیلان پزشکی است و این تعدادی است که فقط به امریکا مهاجرت می کند.

مجله جامعه نوین فصلنامه گروه بررسی مسائل ایران در پرتو انقلاب شاه و ملت که نخستین شماره آن عصر دیروز انتشار یافت، 10 مقاله درباره مسائل مملکتی منتشر کرده است که یکی از آن ها مهاجرت پزشکان ایرانی به امریکاست.

در این مقاله - به قلم دکتر حسینعلی رونقی - آمده است که همه ساله تعداد زیادی از پزشکان ایرانی به امریکا مهاجرت می کنند و هر سال به این عده افزوده می شود به طوری که در 6 سال (72-1966) شمار پزشکان مهاجر از 80 نفر به 300 نفر در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دوره پهلوی فرار مغزها نداشتیم؟

در دوره پهلوی فرار مغزها نداشتیم؟