مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 19:272022-02-09سياسي

بخشش کریمانه اولیای دم منجر به رهایی قاتل از قصاص شد


همزمان با ایام الله دهه فروغ فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، رییس کل دادگستری استان فارس از بخشش کریمانه اولیای دم و رهایی محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان کوه چنار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، رییس کل دادگستری فارس  با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه  با اخذ رضایت از اولیای دم، 60 فقره قصاص در استان به مصالحه ختم شده است، گفت:  در سال جاری تلاش در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده های قصاص نفس و استفاده هر چه بیشتر از  هسته های جهادی و مصلحین قرآنی در امر سازش  در دستور کار شورا های حل اختلاف قرار گرفته است.

  حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی  در تشریح این پرونده گفت: حدود 8 سال پیش در شهرستان  کوه چنار  در پی بروز اختلاف مالی بین 2 تن درگیری و نزاع رخ داد که در نهایت جوانی جان خود را از دست می دهد.

رییس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: با تلاش مجدانه رییس حوزه و اعضای شعبه شورای حل اختلاف کوه چنار و غالب بودن فرهنگ عشیره ای در این منطقه با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان منطقه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده ی اولیای دم، در نهایت رضایت اولیاء دم اخذ و رضایت آنان نسبت به محکوم پرونده حاصل گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشش کریمانه اولیای دم منجر به رهایی قاتل از قصاص شد

بخشش کریمانه اولیای دم منجر به رهایی قاتل از قصاص شد