مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 16:022022-02-09فناوري

افشای کلاهبرداری فیشینگ در اینستاگرام و فیس بوک


متا از شکایت مشترک با همراهی یک شرکت بانکداری دیجیتال بر علیه دو فرد مستقر در نیجریه به جرم فریب مردم و تلاش برای حملات فیشینگ برای دسترسی به حساب های مالی آنلاین خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از مهر، به نقل از رویترز، متا که شرکت مالک فیس بوک محسوب می شود مدعی است دو فرد که در نیجریه زندگی می کنند برای فریب مردم و دسترسی به حساب های مالی آنلاین آنها در حملات فیشینگ شرکت داشته اند و این حملات از طریق اینستاگرام و فیس بوک انجام شده است.

در این شکایت که اولین شکایت مشترک بین متا و یک شرکت خدمات مالی است، ادعا شده که متهمان از حساب های فیس بوک و اینستاگرام برای جعل هویت شرکت بانکداری دیجیتال Chime ، فریب مردم و هدایت آنها به وب سایت های فیشینگ جعلی با هدف به دست آوردن اطلاعات ورود به حساب هر فرد و برداشت وجه استفاده کرده اند.

متا در این شکایت که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا تنظیم شده، تصریح کرده که متهمان از شبکه ای از رایانه ها برای کنترل بیش از 800 حساب کاربری جعل کننده هویت در اینستاگرام و پنج حساب فیس بوک استفاده کرده اند تا فعالیت خود را پنهان کرده و از شناسایی خود جلوگیری کنند.

جسیکا رومرو، مدیر اجرای پلت فرم متا در حوزه دادخواهی قضایی در یک پست وبلاگی نوشت: کلاهبرداری با هدف جعل هویت یک چالش جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای کلاهبرداری فیشینگ در اینستاگرام و فیس بوک

افشای کلاهبرداری فیشینگ در اینستاگرام و فیس بوک