مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 15:222022-02-09اقتصادي

50 درصد انگور خراسان رضوی در کاشمر، خلیل آباد و بردسکن تولید می شود


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تولید 50 درصد انگور استان در شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تولید 50 درصد انگور استان در شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن خبر داد.

محمد میری در مراسم افتتاح یک واحد فراوری کشمش در کاشمر افزود: در خراسان رضوی حدود 29 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات انگور است که به لحاظ سطح و تولید رتبه سوم را در کشور دارا هستیم.

وی سازگاری اقلیم با توسعه کشت باغات انگور را یکی از ظرفیت های بسیار خوب در خراسان رضوی دانست و اظهار کرد: تنش های خشکسالی، محدودیت در برداشت از سفرهای زیر زمینی و کاهش منابع آب های زیرزمینی و نزولات جوی موجب شده تا کشت محصولات کم آب طلب مانند انگور، پسته، زعفران و گیاهان دارویی در استان رو به افزایش باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: طی سال جاری حدود 350 هزار تن انگور از سطح باغات استان برداشت شد که در همین رابطه واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی مرتبط با این محصول یکی از ظرفیت های بسیار خوب در خراسان رضوی است.

وی از فعالیت 45 واحد صنعتی و نیمه صنعتی در خراسان رضوی و فراوری شدن حدود 75 درصد انگور تولیدی در این استان خبر داد و گفت: حدود 25 درصد انگور تولید شده در خراسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد انگور خراسان رضوی در کاشمر، خلیل آباد و بردسکن تولید می شود

50 درصد انگور خراسان رضوی در کاشمر، خلیل آباد و بردسکن تولید می شود