مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 14:422022-02-09فرهنگي

داگلاس ترامبول در 79 سالگی درگذشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، داگلاس ترامبول سازنده جلوه های ویژه برخی از پیشروانه ترین فیلم های تاریخ سینما از جمله 2001: - داگلاس ترامبول که به عنوان یکی از پیشگامان جلوه های ویژه در فیلم های سینمایی شناخته می شد، در 79 سالگی از دنیا رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، داگلاس ترامبول سازنده جلوه های ویژه برخی از پیشروانه ترین فیلم های تاریخ سینما از جمله 2001: یک اودیسه فضایی ، برخورد نزدیک از نوع سوم و بلید رانر بر اثر عوارض ناشی از سرطان در 79 سالگی از دنیا رفت.

وی برای جلوه های ویژه برخورد نزدیک از نوع سوم ، پیشتازان فضا: فیلم سینمایی و بلید رانر نامزدی اسکار در بخش بهترین جلوه های ویژه را کسب کرده بود.

ترامبول فیلم های علمی-تخیلی دویدن بی صدا و توفان مغزی با بازی ناتالی وود را کارگردانی کرده بود.

وی ساخت شبیه ساز بازگشت به آینده: فرار را برای یونیورسال استودیوز انجام داده بود و نقش مهمی در ورود آیمکس به دنیای سرگرمی داشت.

این عضو خانواده سینما علاوه بر کار برای خلق جلوه های سینما همچنین ده ها ابزار و تکنیک فیلم را اختراع و ثبت کرده بود و سال 1993 جایزه علمی مهندسی آکادمی را برای طراحی حرکت و وجوه الکترونیکی در فیلمبرداری با دوربین 65 میلیمتری دریافت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داگلاس ترامبول در 79 سالگی درگذشت

داگلاس ترامبول در 79 سالگی درگذشت