مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 13:572022-02-09پزشكي

لزوم سنجش و غربالگری سلامت کودکان پیش از ورود به دبستان


رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بر لزوم سنجش و غربالگری سلامت کودکان پیش از ورود به دبستان تاکید کرد.

- ایسنا/خوزستان رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بر لزوم سنجش و غربالگری سلامت کودکان پیش از ورود به دبستان تاکید کرد.

علی ممبینی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت انجام غربالگری در پیشگیری از بروز مشکلات سلامت در دانش آموزن اظهار کرد: هر چقدر نظام بهداشتی تلاش کند که غربالگری سلامت را در سنین پایین تری برای دانش آموزان انجام دهد بهتر است زیرا در این صورت می توان در برنامه ریزی و پیشگیری از بیماری بهتر و زودتر عمل کرد.

وی با اشاره به اهمیت سنجش سلامت دانش آموزان، ادامه داد: باید تلاش شود که سنجش سلامت در سنین پایین تر و در پیش دبستانی انجام شود زیرا در صورتی که نوآموز دچار مشکل شناسایی شود، پیش از رفتن به مدرسه یک سال فرصت برای درمان و حل مشکل و رسیدگی وجود دارد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در صورتی که نوآموزی در دوران پیش دبستانی برای سنجش به ما مراجعه کند در صورت شناسایی مشکل به مراکز تخصصی از جمله شنوایی سنجی و بینایی سنجی معرفی می شود.

وی افزود: اگر دانش آموزی مشکل دیرآموزی داشته باشد و یا از نظر ذهنی مشکلی داشته باشد نیز زودتر قابل پیگیری است و می توان خدمات آموزش جبرانی را پیش از ورود به کلاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم سنجش و غربالگری سلامت کودکان پیش از ورود به دبستان

لزوم سنجش و غربالگری سلامت کودکان پیش از ورود به دبستان