مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 12:472022-02-09سياسي

فرار بذرها در کشور بیشتر از فرار مغزها است


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم نسبت به پدیده فرار بذرها در کشور هشدار داد.

- محسن شریفی در اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه که امروز(20 بهمن) به شکل مجازی برگزار شد، بذر هر کشوری را به عنوان یکی از سرمایه ها و دارایی های آن کشور خواند و اظهارکرد: اگر بخواهیم مقوله بذر موجود در هر کشور را با مغزهای موجود در آن کشور مقایسه کنیم، کار بیهوده ای نکرده ایم.

وی ادامه داد: هرچند همواره در کشورمان صحبت از مغزها، استعدادها و ژن های انسانی است، اما چندان از اهمیت طبیعت، گیاهان، جانوران و موجودات زنده و خصوصا مقوله مهمی به نام بذر صحبت به میان نمی آید.

وی با تاکید براینکه ارزش و جایگاه بذر در هر کشوری کمتر از ذخایر ژنتیکی انسانی آن نیست، عنوان کرد: ذخایر ژنتیکی ما در مقوله گیاهان از ابعاد مختلفی قابل بررسی است، ازجمله اینکه از نظر تنوع، انحصاری و ویژه بودن برخی گونه های گیاهی که در هیچ نقطه ای از جهان یافت نمی شوند.

شریفی ادامه داد: تنوع فصلی که در کشورمان داریم ایجاب می کند انواع مختلف گیاهان را داشته باشیم، اما متاسفانه ذخایر ارزشمندی که در این زمینه داشته ایم، در طول سالیان سال دچار مشکلاتی شده و خیلی از گونه های گیاهی ما سالهاست که من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار بذرها در کشور بیشتر از فرار مغزها است

فرار بذرها در کشور بیشتر از فرار مغزها است