مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 10:372022-02-09اقتصادي

ایران چهارمین تولیدکننده پلی اتیلن سنگین در جهان است


پژوهنده پلیمری مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: ایران در حالی چهارمین تولیدکننده پلی اتیلن سنگین در جهان است که شیوع ویروس کرونا سبب کاهش سه درصدی تولید این محصول شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید حبیب الهی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست و در نشست تخصصی بررسی بازارهای انواع پلی اتیلن در ایران، منطقه و جهان گفت: پلی اتیلن یکی از پرمصرف ترین پلیمرهای جهان است که در سال 2020 بالغ بر 100 میلیون تن از این محصول مصرف شده که در سال 2025 به بیش از 132 میلیون تن می رسد.

وی مهم ترین کاربردهای مصرف پلی اتیلن را فیلم و ورق، فرآیندهای قالب گیری و لوله و پروفیل اعلام کرد و افزود: از سال 2020 دو منطقه خاورمیانه و ایالات متحده آمریکا بزرگ ترین تولیدکننده و صادرکننده این محصول هستند و چین هم در سال 2020 یکی از بزرگ ترین واردکنندگان آن بوده است.

حبیب الهی تصریح کرد: البته در سال 2025 چین از نظر ظرفیت تولید ایالات متحده آمریکا و خاورمیانه را پشت سر خواهد گذاشت، با این حال خاورمیانه همچنان جایگاه بزرگ ترین تولیدکننده و صادرکننده پلی اتیلن را خواهد داشت.

به گفته وی، بازیگران اصلی در بازار پلی اتیلن سنگین (HDPE) خاورمیانه، ایالات متحده آمریکا و چین با مجموع 55 درصد ظرفیت تولید این محصول در سال 2020 هستند که چین تا سال 2025 بزرگ ترین تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران چهارمین تولیدکننده پلی اتیلن سنگین در جهان است

ایران چهارمین تولیدکننده پلی اتیلن سنگین در جهان است