مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 10:322022-02-09اقتصادي

فروش خرمای تضمینی خوزستان به واحدهای صنعتی تهرانی


رییس اتحادیه بسته بندی کنندگان و صادرکنندگان خرمای خوزستان گفت: تعاون روستایی استان خرمایی که با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده را به جای فروش به واحدهای صنعتی استان به واحدهای تهرانی فروخته است.

- یعقوب خضری رییس اتحادیه بسته بندی کنندگان و صادرکنندگان خرمای خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه خرید تضمینی خرمای اِستعمران توسط دولت به ضرر بخش خصوصی شد، اظهار کرد: دستور العمل خرید تضمینی به نحوی است که اگر دولت خواست خرید تضمینی کند باید اجازه دهد بخش خصوصی خرید مورد نیاز خود را انجام دهد و پس از آن اگر خرمایی باقی ماند دولت آن محصول را خریداری کند.

وی با بیان اینکه تولید خرمای اِستعمران امسال حدود 85 تا 90 هزار تن بود، افزود: امسال اداره تعاون روستایی حدود 20 هزار تن  و بخش خصوصی حدود 70 هزار تن خرما خریداری کرد.

رییس اتحادیه بسته بندی کنندگان و صادرکنندگان خرمای خوزستان گفت: معمولاً وقتی کالایی با قیمت تضمینی خریداری شود منتظر می شوند تا آن کالا تنظیم بازار شود و سپس راهکاری برای فروش آن  اندیشیده می شود.

خضری افزود: این در حالی است که بخش دولتی 21 هزارتن خرمای تضمینی که با قیمت 9 هزارو 200  از کشاورز خریداری کرده را با ثمن بخس قیمت سه هزارو 500 فروخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش خرمای تضمینی خوزستان به واحدهای صنعتی تهرانی

فروش خرمای تضمینی خوزستان به واحدهای صنعتی تهرانی