مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 09:472022-02-09پزشكي

بدخوابی می تواند خطر بیماری های قلبی را 3 برابر کند


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که بدخوابی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا سه برابر افزایش دهد.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که بدخوابی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا سه برابر افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، جنبه های فردی خواب ضعیف می توانند برای سلامتی قلب مضر باشند اما اگر با هم ترکیب شوند، می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا سه برابر درصد افزایش دهند.

پژوهشگران دانشگاه جنوب فلوریدا (USF)، داده های مربوط به خواب 6820 بزرگسال با میانگین سنی 53 سال را ارزیابی کردند که ویژگی های خواب و سابقه بیماری قلبی خود را گزارش داده بودند.

از میان این شرکت کنندگان 633 نفر از یک دستگاه پژوهشی موسوم به اکتیگرافی (actigraphy) استفاده کردند که به دور مچ آنها بسته می شد تا خواب آنها را بررسی کند.

پژوهشگران روی جنبه های گوناگون سلامت خواب مانند منظم بودن، رضایت و هوشیاری در ساعات بیداری، زمان خواب، کارآیی خواب و مدت خواب تمرکز کردند و آنها را با بیماری قلبی تشخیص داده شده توسط پزشک مرتبط دانستند.

آنها دریافتند که هرگونه افزایش در مشکلات سلامت خواب، با 54 درصد افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدخوابی می تواند خطر بیماری های قلبی را 3 برابر کند

بدخوابی می تواند خطر بیماری های قلبی را 3 برابر کند