مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 09:322022-02-09سياسي

توافق خوب از نگاه رامین مهمان پرست


اگر واقعاً طرف های غربی به ویژه آمریکایی ها به یک توافق پایبند باشند و علاقه مند به احیای برجام باشند، باید به وظایف خود عمل کنند و در کنار آن نیز جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود پایبند خواهد بود.

- سخنگوی پیشین وزارت خارجه معتقد است که اگر جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های اقتصادی و تجاری و روابط با سایر کشورها هیچ محدودیتی نداشته باشد و بتواند به عنوان کشوری مستقل بر اساس منافع کشور خود تصمیم گیری و اقدام کند یعنی اینکه ما به توافق خوبی رسیده ایم.

رامین مهمان پرست در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه مبنای روابط هر کشوری با سایر کشورها در سیاست خارجی منافع ملی آن کشور است و همین مسأله در همه توافقات دوجانبه، چند جانبه یا بین المللی باید در نظر گرفته شود، اظهار کرد: در واقع اگر قرار است توافقی شکل بگیرد، این توافق باید در برگیرنده منافع ملی کشورهای ذی نفع باشد؛ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یکی از مواردی است که حتماً اگر این موضوع در آن لحاظ نشود، به نتیجه ای نهایی نخواهیم رسید.

وی با اشاره به پیشینه توافق برجام خاطرنشان کرد: پیش از مذاکرات منتهی به توافق برجام، ابهامی توسط غربی ها و به صورت خودساخته و بر اساس ادعایی کذب در رابطه با فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و به بهانه این ادعاها، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق خوب از نگاه رامین مهمان پرست

توافق خوب از نگاه رامین مهمان پرست