مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 09:272022-02-09اقتصادي

افزایش باغات بادام در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی


مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات آبی در کشور، گفت: کشت محصولات سازگار با کم آبی همچون بادام در دستور کار قرار دارد.

- ، داراب حسنی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات کم آبی، اظهار کرد: توسعه باغات و کشت محصولات کم آب بر در دستور کار وزرات جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بین میوه های سردسیری 15 گونه میوه وجود دارد، عنوان کرد: هر کدام از این نوع میوه ها خود شامل 10 رقم هستند که از این میان 40 نوع از ارقام از اهمیت بالایی برخوردارند.

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ارقام میوه های مهم در کشور، تصریح کرد: کشت در زمین شیب دار تأثیر بسزایی در تولید محصول در شرایط کم آبی دارد که به همین منظور کشت هشت گونه تا کنون در دستور کار قرار دارد.

حسنی با بیان اینکه نیمی از این زمین ها به کشت بادام و انگور اختصاص داده خواهد شد، ادامه داد: سالانه 20 تن میوه در کشور تولید می شود که بخش قابل توجهی صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه کشمش، سیب درختی و پسته بیشترین صادرات را از ایران به خود اختصاص داده اند، عنوان کرد: بیش از سه میلیون هکتار باغ میوه در کشور وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش باغات بادام در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

افزایش باغات بادام در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی