مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 07:572022-02-09پزشكي

استان مرکزی/ ابتلای 120 مادر باردار ساوجی به کرونا


وی افزود دوز سوم و تقویتی مادران باردار مطابق جمعیت عمومی قابل انجام است و مادران می بایست در صورت فرا رسیدن موعد تزریق دوز سوم نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

- مدیر گروه سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به شناسایی 146 مادر مبتلا و مشکوک به بیماری کووید 19 در ساوه و زرندیه گفت: تست کرونای 85 مادر باردار ساوجی مثبت شده است.

رقیه خرّم در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر تزریق واکسن به عنوان عاملی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 اظهارکرد: از 253 مادر باردار مشکوک و مبتلا به کرونا 67 نفر معادل 26 درصد آنان اصلا واکسن دریافت نکردند.

وی افزود: از این تعداد 46 نفر معادل 18 درصد تنها یک دُز، 126 نفر معادل 50 درصد دو دُز و 14 نفر معادل 6 درصد هرسه دُز واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: سرعت و قدرت سرایت اُمیکرون بسیار بالا است و به همین جهت رعایت نکات بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و گروه های خاص مانند مادر انباردار که آسیب پذیری بیشتری دارند باید در این زمینه دقت بیشتر داشته باشند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه مادران باردار با دریافت واکسن کرونا تا حدود زیادی خود را در برابر بیماری کووید 19 ایمن کرده اند تصریح کرد: مادران باردار برای حفظ سلامت خود و جنین نباید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان مرکزی/ ابتلای 120 مادر باردار ساوجی به کرونا

استان مرکزی/ ابتلای 120 مادر باردار ساوجی به کرونا