مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 00:122022-02-08سياسي

آیت الله العظمی صافی انقلابی به تمام معنا و مبارز بود


یکی از کارشناسان دینی، «تدوین حدیث، تدوین فقه، مبارزه با آفت ها و افکار باطل، ترویج دین و مبارزه با استعمار و استبداد» را از خدمات عالمان بزرگ شیعه در طول غیب حضرت ولی عصر (عج) دانست و به تشریح ابعاد شخصیتی و کمالات آیت الله صافی گلپایگانی پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی که در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد، تدوین حدیث، تدوین فقه، مبارزه با آفت ها و افکار باطل، ترویج دین و مبارزه با استعمار و استبداد را از خدمات عالمان بزرگ شیعه در طول غیب حضرت ولی عصر (عج) دانست و گفت: در تدوین حدیث، افراد بزرگی همچون شیخ صدوق، شیخ طوسی و مرحوم کلینی در این راستا هستند؛ البته صرف جمع آوری روایت نبوده است؛ شیخ صدوق در من لایحضره الفقیه می نویسد که روایاتی را جمع کرده ام که بر طبق آنها فتوا می دهم.

وی با اشاره به دومین خدمت عالمان بزرگ که تدوین فقه است، تصریح کرد: شخصیت هایی همچون شیخ طوسی، محقق حلی، علامه حلی، شهید اول و شهید ثانی از فقهایی هستند که به تدوین فقه پرداختند.

کارشناس دینی، آفت زدایی از افکار و عقاید و مبارزه با مکتب های انحرافی را سومین خدمت عالمان برشمرد و افزود: شخصیت هایی همچون وحید بهبهانی، علامه بحرالعلوم، صا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله العظمی صافی انقلابی به تمام معنا و مبارز بود

آیت الله العظمی صافی انقلابی به تمام معنا و مبارز بود