مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 17:172022-02-08سياسي

آیا اسناد لانه جاسوسی می تواند قابل استناد باشد؟


ظاهر امر نشان می دهد که نمی توان به اسناد لانه جاسوسی بر اساس فرموده خداوند متعال استناد کرد ولی با توجه به این آیه شریفه نتیجه گیری فوق باطل است.

- ، پس از تسخیر لانه جاسوسی، اسناد سفارت سابق امریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام افتاد و دانشجویان این اسناد را به تدریج منتشر ساختند و چهره واقعی برخی شخصیت ها برای مردم روشن شد، این شخصیت های سیاسی و … با سفارت امریکا علیه مردم ایران و نظام نوپای اسلامی همکاری داشتند و گروهی از آنان پس از انتشار اسناد دستگیر و محاکمه شدند.

به دنبال انتشار اسناد لانه جاسوسی برخی افراد مانند عباس امیر انتظام که پس از تشکیل دولت موقت سخنگوی این دولت و برای مدتی نیز سفیر ایران در کشورهای اسکاندیناوی بود به دلیل مشخص شدن روابط با سفارت آمریکا و جاسوسی بازداشت، محاکمه و به حبس ابد محکوم شد.

او در دادگاه، اعضای سفارت آمریکا را عده ای فاسق خواند که نوشته های آنان نمی توانست و نمی تواند منبعی برای اتهام زنی علیه فردی یا افرادی باشد.

این سخن بر اساس آیه 49 سوره حجرات بیان می شد، در این آیه می خوانیم: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَهٍ فَتُصْبِحُوا عَلَی مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِین ای کسانی که ایمان آورده اید! اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اسناد لانه جاسوسی می تواند قابل استناد باشد؟

آیا اسناد لانه جاسوسی می تواند قابل استناد باشد؟