مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 15:472022-02-08اقتصادي

قارچ پالایی ؛ رویکردی برای کاهش آلاینده ها در خاک های آلوده به نفت


طرح پژوهشی «قارچ پالایی؛ رویکردی در راستای کاهش آلاینده ها در خاک های آلوده به نفت» تحت نظارت دکتر میرزادی گوهری در گروه گیاه پزشکی دانشگاه تهران انجام شد.

- طرح پژوهشی قارچ پالایی؛ رویکردی در راستای کاهش آلاینده ها در خاک های آلوده به نفت تحت نظارت دکتر میرزادی گوهری در گروه گیاه پزشکی دانشگاه تهران انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر میرزادی گوهری عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: به منظور دستیابی به جدایه های قارچی با توانایی بالای تجزیه کنندگی هیدروکربن های نفتی، از خاک آلوده به نفت خام در جنوب کشور نمونه برداری انجام شد .

عضو هیأت علمی گروه گیاه پزشکی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در سال های اخیر مطالعات در ارتباط با اصلاح زیستی خاک های آلوده به نفت با استفاده از گونه های مختلف میکروبی افزایش یافته است، افزود: یافته ها نشان داده است که برخی از میکروارگانیسم ها مانند قارچ ها می توانند هیدروکربن های نفتی را تجزیه کرده و آنها را به عنوان تنها منبع کربن و انرژی برای رشد استفاده کنند .

وی توضیح داد: قارچ پالایی رویکردی است که در آن از قارچ ها که دارای توانایی بالایی در تولید آنزیم های تجزیه کننده خارج سلولی هستند، استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ پالایی ؛ رویکردی برای کاهش آلاینده ها در خاک های آلوده به نفت

قارچ پالایی ؛ رویکردی برای کاهش آلاینده ها در خاک های آلوده به نفت